VLtd:n puhdistetulle takakiekolle keltainen teippi, venttiili ja MountainKing Supersonic litkuilla. Pikkusen hapero kyljistää, ans kattoo pitääkö...
Sinkulan Mavic XC717/Hope-etukiekolle 20 mm holkit. XT kiekko pois, tämä tilalle. Kiekolle jo aiemmin väännetty Schwalben RacingRalph litkulla. Jarrulevynä 160 mm Alligator punaisena, joten jarrusatulan alta BBB:n 180 mm adapteri pois. Lyhyemmät ruuvit vuotavasta Avidista. Keskitys ei onnistunut, sillä jarrusatulan säätörei'istä loppui vara. Joko viila käteen tai jarrulevyn simmaus joskus paremmalla ajalla...
29.9.2014
25.9.2014
21.9.2014
Punnituksia ja rengasjumppaa
Hankintoja vaa'alle:
BBB UltraForce ohjainkannattimia valkoisena, 2 x 100 mm 137 g/kpl, 2 x 90 mm 134 / 135 g.
MicroSHIFT RD-M55L takavaihtaja 2 kpl 232 / 234 g.
Stan's NoTubes Universal Valve presta 35 mm 2 kpl 15 g.
Seuraavaksi VLtd:stä takakiekko irti, rengas (MKSS) vanteelta. Loput litkut tyhjään pulloon, renkaan pesu. Kuminen tubeless-vannenauha aivan rutussa, se pois ja pesuun. Jeesusteippi nauhan alla myös rutussa, sekin pois, vanteen puhdistus.
BBB UltraForce ohjainkannattimia valkoisena, 2 x 100 mm 137 g/kpl, 2 x 90 mm 134 / 135 g.
MicroSHIFT RD-M55L takavaihtaja 2 kpl 232 / 234 g.
Stan's NoTubes Universal Valve presta 35 mm 2 kpl 15 g.
Seuraavaksi VLtd:stä takakiekko irti, rengas (MKSS) vanteelta. Loput litkut tyhjään pulloon, renkaan pesu. Kuminen tubeless-vannenauha aivan rutussa, se pois ja pesuun. Jeesusteippi nauhan alla myös rutussa, sekin pois, vanteen puhdistus.
17.9.2014
Rengasjumppaa ja tarvikkeita
Virtuen takarengas oli vuotanut yöllä tyhjäksi, toisti sen päivän aikana. Litkuttelin uudestaan vesihauteessa. Kotimatkalla hain paikallisesta varmuuden vuoksi leveämpää keltaista teippiä ja venttiilisarjan, joilla voi tarvittaessa korvata Stanin nauhan.
Poistoista jemmaan sisureita, stemmejä, takavaihtajia sekä pinnoja.
Poistoista jemmaan sisureita, stemmejä, takavaihtajia sekä pinnoja.
16.9.2014
Rengasjumppaa ja pikahuoltoja
Kisapyörä: Paikkasin reiän ulkorenkaasta (onnistui jo toisella yrittämällä?), litkutin sen (120 ml Joe's Super Sealent) ja asensin kiekon takaisin paikoilleen. Lisäsin yliherkkään keulaan vähän painetta. Vaihdoin mittariin tuoreen pariston.
Virtue Ltd: Kiristin ja voitelin Equilinkin. Litkutin tihkuvan taka-MountainKingin tiiviiksi.
Lenkillä EPron taka-RCZ-Alpinesta taas pinna poikki mutkasta...
Virtue Ltd: Kiristin ja voitelin Equilinkin. Litkutin tihkuvan taka-MountainKingin tiiviiksi.
Lenkillä EPron taka-RCZ-Alpinesta taas pinna poikki mutkasta...
11.9.2014
Rengas- & kiekkohommia
Kisapyörästä takakiekko irti, rengas vanteelta. Olihan täällä litkua, en tuota enää muistanut. Ei ollut kuitenkaan toiminut lasimurskan jättämään reikään. Rengas nurinpäin, suurimpien litkukokkareiden pyyhintä, renkaan pesu ja vanteen puhdistus.
Renkaan kuivuessa maastosinkula käsittelyyn.
Vapaaratasvikainen XT-takakiekko irti, sinkulakitin irrotus.
Tilalle Mavic XC717/Hope/DT-kiekko, jolle aiemmin litkutettu Schwalben Racing Ralph. Sinkulakitti navalle, punainen 160 mm Alligator Starlite (91 + 13 g) myös paikoilleen, takajarrun keskitys. Paineet eturenkaaseen, keulan liukuputkien voitelu.
Sinkulakitti:
5 x pakan PA-välirengas 3 mm; 11 g
2 x FireEye ohjurivälilevy; 39 g
2 x SunRace BB-väliholkki; 2 g
Chris King 18 T SS-ratas; 37 g
BMX-kasettiväliholkki splined 4 mm; 3 g
Recon lukitusmutteri; 12 g
Etukiekon vaihto siirtyi seuraavaan kertaan, mutta pyörä on nyt taas ajokunnossa, entistä kevyempänä.
Renkaan kuivuessa maastosinkula käsittelyyn.
Vapaaratasvikainen XT-takakiekko irti, sinkulakitin irrotus.
Tilalle Mavic XC717/Hope/DT-kiekko, jolle aiemmin litkutettu Schwalben Racing Ralph. Sinkulakitti navalle, punainen 160 mm Alligator Starlite (91 + 13 g) myös paikoilleen, takajarrun keskitys. Paineet eturenkaaseen, keulan liukuputkien voitelu.
Sinkulakitti:
5 x pakan PA-välirengas 3 mm; 11 g
2 x FireEye ohjurivälilevy; 39 g
2 x SunRace BB-väliholkki; 2 g
Chris King 18 T SS-ratas; 37 g
BMX-kasettiväliholkki splined 4 mm; 3 g
Recon lukitusmutteri; 12 g
Etukiekon vaihto siirtyi seuraavaan kertaan, mutta pyörä on nyt taas ajokunnossa, entistä kevyempänä.
10.9.2014
Renkaanpuhkontaa
Heti aamusta pyörätiellä lasinsiruihin, E92:n litkuttamattomaan takarenkaaseen reikä kulutuspintaa. Kotiin vaihtamaan pyörää...
EPro:n renkaisii ilmaa, matkaan... WildRace'r valskaa jostakin, rengaspaine vajuu vähän turhan nopeasti, joutuu pumppaamaan kesken lenkin.
Kotimatkalla maankaatopaikan laskussa löi takarengas läpi, vekki kehään ja reikä renkaan kylkeen. Litkut ja venttiili pois, sisuri tilalle...
EPro:n renkaisii ilmaa, matkaan... WildRace'r valskaa jostakin, rengaspaine vajuu vähän turhan nopeasti, joutuu pumppaamaan kesken lenkin.
Kotimatkalla maankaatopaikan laskussa löi takarengas läpi, vekki kehään ja reikä renkaan kylkeen. Litkut ja venttiili pois, sisuri tilalle...
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)