RXC:stä pois alkuperäinen Felt-stemmi, tilalle lyhyt Kalloy.
Dataa:
Felt 6061 3DForget 90 mm 5 deg 1 1/8" 1"; 133 g
Kalloy 60 mm n. 10 deg 1 1/8" 1"; 166 g
11.4.2009
5.4.2009
Rengassouvia yms.
Kasikantti oli ollut vanteilla siitä asti, kun siitä lähtivät nastakumit Redeen. Nyt tilalle Boatsobeanat. Edessä sisurina Hutsun kevytkumi, takana Maxxis Ultralight.
Känni-Jekyllistä pois ikäloput Extreme/WXC, tilalle taakse Hutsun Mosquito, eteen Scorpion.
Redestä alta pois hyväkuntoiset Extreme/WXC (otettu Kasikantista 01/09), tilalle nuo huonokuntoiset Kännistä vapautuneet.
Dataa:
Hutchinson Mosquito; 587 g
Hutchinson Scorpion; 524 g
FCF 6061 XC CNC OS, 90 mm 5deg; 171 g
Känni-Jekyllistä pois ikäloput Extreme/WXC, tilalle taakse Hutsun Mosquito, eteen Scorpion.
Redestä alta pois hyväkuntoiset Extreme/WXC (otettu Kasikantista 01/09), tilalle nuo huonokuntoiset Kännistä vapautuneet.
Dataa:
Hutchinson Mosquito; 587 g
Hutchinson Scorpion; 524 g
FCF 6061 XC CNC OS, 90 mm 5deg; 171 g
8.1.2009
Perushuoltoja
Iskaripaineet Piru & Känni.
Rengaspaineet Piru, Känni & Kasikantti.
Piruun Nixon-paineet, taka-Avidin herkistelyä, keskitys. Palat jo vähissä.
Rengaspaineet Piru, Känni & Kasikantti.
Piruun Nixon-paineet, taka-Avidin herkistelyä, keskitys. Palat jo vähissä.
22.12.2008
Napahuoltoa ja punnailua
Siivoilin tallia.
Avasin Hügin takanavan, puhdistin ja voitelin räikän. Kynsissä hieman kulumaa, voisi metsästää varaosia jo varalle.
Samoin huusholliin aiemmin kiekkosetin mukana tullut Hope Pro II takanapa piti avata laakerijurinan takia. Naparungon vetopuolen laakeri pilalla, ei korjaantunut puhdistamalla. Onneksi hyllystä löytyi sopivia Cannondalen päänivellaakereita (6903), joista puhdistamalla ja rasvaamalla sai vaihdokin. Kokoonpano jäi kesken, säteisakselitiiviste ei suostunut menemään takaisin paikoilleen ilman asiaan kuuluvia työkaluja.
Edellisestä kiekosta purettu Mavic XM 719 32H painoi 457 g.
Avasin Hügin takanavan, puhdistin ja voitelin räikän. Kynsissä hieman kulumaa, voisi metsästää varaosia jo varalle.
Samoin huusholliin aiemmin kiekkosetin mukana tullut Hope Pro II takanapa piti avata laakerijurinan takia. Naparungon vetopuolen laakeri pilalla, ei korjaantunut puhdistamalla. Onneksi hyllystä löytyi sopivia Cannondalen päänivellaakereita (6903), joista puhdistamalla ja rasvaamalla sai vaihdokin. Kokoonpano jäi kesken, säteisakselitiiviste ei suostunut menemään takaisin paikoilleen ilman asiaan kuuluvia työkaluja.
Edellisestä kiekosta purettu Mavic XM 719 32H painoi 457 g.
21.12.2008
RXC-säätöä, Mörrimöykyn takajarruhuolto
RXC:n lähtöpaino ilman polkimia 11,47 kg.
Alkuperäinen Feltin 90mm/5deg 24,4mm stemmi (134 g) pois, tilalle kokeeksi M1:stä lainattu FCF. Alle lisää yksi 2 mm Al-spacer. Polkimiksi Shimanon PD-M520:t (383 g).
Känni-Jekyllin Mr. Hyde versio 15,8 kg täydessä varustuksessa.
Mörrimöykyn takapalat kuluneet todella epätasaisesti, sisäpala 2,5 mm, ulkopala 3,7 mm (19 g). Tilalle Jagwiren DCA029:t (DDL251/252). Paksuus uutena 4 mm, paino 23 g.
Alkuperäinen Feltin 90mm/5deg 24,4mm stemmi (134 g) pois, tilalle kokeeksi M1:stä lainattu FCF. Alle lisää yksi 2 mm Al-spacer. Polkimiksi Shimanon PD-M520:t (383 g).
Känni-Jekyllin Mr. Hyde versio 15,8 kg täydessä varustuksessa.
Mörrimöykyn takapalat kuluneet todella epätasaisesti, sisäpala 2,5 mm, ulkopala 3,7 mm (19 g). Tilalle Jagwiren DCA029:t (DDL251/252). Paksuus uutena 4 mm, paino 23 g.
14.12.2008
Paikkuutalkoot, rengas- & purkuhommia
Paikkasin viisi vuotavaa sisuria sekä kaksi kärsinyttä ulkokumia, Nobby Nicin ja Extremen kyljet olivat enemmän ja vähemmän seulana.
Pesin Kännin ja Kasikantin ketjut.
Kasikantin alle aiemmin spekuloidut nastarenkaat.
Hope/Mavic/DT-etukiekko osiin tulevia uudelleensijoituskohteita varten.
Dataa:
Hutchinson Ultralight; 120 g (paikattu)
LHR 20x1,75/2,125; 132 g (paikattu)
Maxxis Ultralight; 129 g (paikattu)
Maxxis Ultralight; 132 g (paikattu)
Nokian Lite; 128 g (paikattu)
Hope Pro II disc 110mm QR; 190 g
Mavic XM719disc 229x19 32H; 458 g
Pesin Kännin ja Kasikantin ketjut.
Kasikantin alle aiemmin spekuloidut nastarenkaat.
Hope/Mavic/DT-etukiekko osiin tulevia uudelleensijoituskohteita varten.
Dataa:
Hutchinson Ultralight; 120 g (paikattu)
LHR 20x1,75/2,125; 132 g (paikattu)
Maxxis Ultralight; 129 g (paikattu)
Maxxis Ultralight; 132 g (paikattu)
Nokian Lite; 128 g (paikattu)
Hope Pro II disc 110mm QR; 190 g
Mavic XM719disc 229x19 32H; 458 g
7.12.2008
Talvi tulee, piikkiä alle?
Kasikantin NobbyNicien tilalle spekuloin kohtuullisen hyväkuntoista paria Extreme ja WXC. Puhjenneen takasisäkumin tilalle tullee Maxxis.
Dataa:
Schwalbe Nobby Nic 2.25; 556 g (pois, taka 2,5 mm pintaa)
Schwalbe Nobby Nic 2.25; 539 g (pois, etu)
Nokian Extreme 296; 979 g (tilalle, taka täysi n. 5,5 mm pintaa)
Nokian WXC300; 709 g (tilalle, etu 98% täysi pinta)
Maxxis Ultralight; 129 g
Dataa:
Schwalbe Nobby Nic 2.25; 556 g (pois, taka 2,5 mm pintaa)
Schwalbe Nobby Nic 2.25; 539 g (pois, etu)
Nokian Extreme 296; 979 g (tilalle, taka täysi n. 5,5 mm pintaa)
Nokian WXC300; 709 g (tilalle, etu 98% täysi pinta)
Maxxis Ultralight; 129 g
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)